PL | ENG | DE
Zygmunt Duczyński

KALENDARIUM 2013:
STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU

15. listopada, 20:30

OFFENES BERLIN

MDVZ "TANZ EUROPE EXPRESS"

Bilety: normalny - 20zł, ulgowy - 15zł

15- 16 listopada OFFENES BERLIN

Projekt prezentuje zwycięzców festiwalu 100° Berlin - czterodniowego maratonu teatralnego organizowanego przez berlińskie sceny Hebbel Am Uffer i Sophiensaele. OFFenes Berlin oznacza "otwarty/OFFowy Berlin" i pozwala przekonać się, czym żyje pełna humoru i wyobraźni stolica współczesnej sztuki niezależnej.

OFFenes BerlinMDVZ "Tanz Europe Express"- sztuka taneczna dla nie-tancerzy

"Kochamy tańczyć. Nie jesteśmy tancerzami. Po prostu tańczymy dla samego tańczenia. W ruchu czujemy się jak u siebie. Co to za piosenka? To ostatni przebój Perpetuum Mobile. Czekaj... Czy my naprawdę tańczymy? Czuję się tak, jakby faktycznie coś mnie tańczyło. Ach! Zielone pola Europy, rzeki, góry... tak, góry! Góry w dali za autostradą, pomiędzy elektrownią a wielkim ośrodkiem wypoczynkowym pod błękitnym rozgwieżdżonym niebem. Gwiazdy. Moje oczy... czy znów walnąłem twarzą w drzwi? Tak. Czyż nie dobija się koni? Co za bezsens. Europa. Und? Yeah!

A CO Z TEE?

Pytanie brzmi: jak tańczymy? Jak, gdzie, kiedy my, młodzi ludzie, tańczymy obecnie w Europie? Dziś taniec opiera się na decyzji; wybieramy co tańczyć i to jest naprawdę istotne. Taniec to nasza osobista decyzja. To tłumaczy również dlaczego większość czasu tańczymy sami. Być może w otoczeniu tysięcy ludzi, lecz- z pewnością sami. Czy jesteśmy pewni, że tańczymy siebie? Byłoby to drugie pytanie, które prowadzi do trzeciego i ostatniego: jacy jesteśmy? My- ci Europejczycy, którzy nie powinni przestać tańczyć, bo inaczej się pogubimy...

Tanz Europe Express to liczący dwa lata projekt stworzony w całości w Tatwerk przez kilkoro z jego uczestników. Został on zrealizowany po kilku nieudanych próbach i przejściu wielu problemów. Narodził się on przypadkowo, gdy troje z nas tańczyło - czy może raczej: próbowało tańczyć- przy akompaniamencie naprawdę dziwnego utworu w pustym barze. "Jak dzisiaj tańczymy?"- pytanie to wynikło z tego zabawnego doświadczenia. Po kilku miesiącach zastąpiły je inne, mniej precyzyjne pytania: "Dlaczego i kiedy tańczymy? Gdzie możemy tańczyć w naszym codziennym życiu? Razem czy osobno? Co się zmieniło?". Włączyliśmy do naszego projektu kilka nowych pomysłów, np. "hymn" grupy Kraftwerk Trans Europe Express; zajęliśmy się takimi tematami, jak sytuacja polityczna w Europie (oczywiście), obietnica świetlanej przyszłości, technologia, miejska samotność, nasi rodzice i my, itp. Ostatecznie jednak z tego wszystkiego wyłania się jedno proste pytanie:

Czy NOWE musi oznaczać DOBRE?

Rozejrzyjmy się dokoła... Wydaje się nam, że coraz trudnej odpowiedzieć na to pytanie: TAK.

Co zatem robimy źle?"

"Supported by the NATIONALES PERFORMANCE NETZ (NPN) Coproduction Fund for Dance, which is funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media on the basis of a decision by the German Bundestag."

<<< inne wydarzenia LISTOPADA

Biuletyn Informacji Publicznej BIP | Mapa strony | Redakcja | ©2008 Ośrodek Teatralny Kana
OŚRODEK TEATRALNY KANA - pl. św. św. Piotra i Pawła 4/5, 70-521 Szczecin | Telefon: +48 91 433 03 88 | Telefon/Fax: +48 91 434 15 61 | E-mail: info@kana.art.pl